Mi tartozik a gazdasági mediáció körébe?
Átfogóan minden cégen, szervezeten belüli és cégek közötti vita, melyek középpontjában jellemzően anyagi érdekek állnak.
Területei:
- üzlettársak, cégtársak, tulajdonostársak közötti viták
- szervezeten belüli munkahelyi konfliktusok felettesek és beosztottak, munkavállalók egymás között, csoportok, társosztályok, részlegek között
- munkaügyi jog – és érdekviták
- konfliktusok más cégekkel pl. beszállítókkal, alvállalkozókkal
- konfliktusok ügyfelekkel, végfelhasználókkal, fogyasztókkal
A gazdasági perekkel kapcsolatos eljárások nélkülözhetetlen előfeltétele a gazdasági mediáció. Minden esetben a feleknek először meg kell kísérelniük egyezséget kötni, és csak ezt követően - ennek sikertelensége esetén - lehet pert indítani. Ezt törvény szabályozza.
A gazdasági mediáció során létrejött közös megegyezés nem csak a két fél érdekét szolgálja, hanem biztosítja a gazdasági élet stabilitását is.
A gazdálkodó szervezetek egymás közötti viszonyában igen fontos a jó kapcsolat, a bizalom, a pontosság, és a megbízhatóság. Bármilyen nehezek is a gazdasági körülmények, a szolgáltatásért ellenszolgáltatás jár. Nem mindegy, hogy a követelések mikor és milyen mértékben teljesülnek. Az sem mindegy, hogy egy sikeresen működő üzleti, partneri kapcsolat fönnmarad-e vagy sem.
A munkahelyi feloldatlan konfliktusok csökkentik a vezető és a beosztott munkatársak teljesítményét egyaránt!
A szervezeti mediáció jelenlétének és működésének hatásai:
- vállalati hírnév erősítése, a „gondoskodó vállalat” image-e
- tehetségek vonzása és megtartása
- maradásra ösztönzi a munkavállalókat
- csökkenti az állandósult konfliktusok pszichés nyomása, a stressz által okozott munkahelyi sérülések és megbetegedések esélyét
- fejleszti a minőségi problémamegoldást
- vitakultúra és szemlélet fejlesztése
- a munkatársak hatékonyságának és motiváltságának növelése
- csökkenti a vezetők konfliktuskezelési terheit
A mediációs folyamatban arra törekszünk, hogy az egyezségek illetve megoldások kölcsönösen előnyösek, mindegyik fél számára kielégítőek legyenek. Így az érintettek jó érzéssel tudnak a döntésre gondolni, és az akciótervet is a magukénak tudják tekinteni, elköteleződve annak végrehajtása, betartása mellett.
Gazdasági mediáció
az ügytől függően egyedi és eseti megállapodás alapján
cégeknek mediációs keretmegállapodási lehetőség a megrendelő igényeihez igazítva